Analýza klíčových slov
Analýza klíčových slov je základní kámen SEO a online marketingu obecně. Odhaluje, jak zákazníci hledají vaše produkty a služby. Co je v souvislosti s tématem zajímá a jaké problémy potřebují vyřešit. Víte, jaké výrazy používají a dokážete s nimi “mluvit jejich jazykem”.
“Klíčovka” je souhrn tematických frází, které uživatelé zadávají do vyhledávačů, když hledají vaše produkty a služby.
Co analýzou klíčových slov získáte
K jednotlivým výrazům zjistíte všechny důležité informace:
- Hledanost – Průměrná měsíční hledanost na Google a Seznamu.
- Konkurence – Jak moc je výraz konkurenční v organických výsledcích vyhledávání a jak těžké bude, probojovat se na první pozice.
- Klasifikace dotazů – Logické seskupení dotazů podle společného kontextu. U léků se může jednat o značku (Paralen, Ibalgin..) a nemoc (léky na horečku, léky na kašel..). Která skupina je hledanější? Méně konkurenční? Kde je více longtailových výrazů, na které se dokážete lépe umístit ve vyhledávačích? Které stránky prioritizovat a které sekce webu stojí za doplnění?
- Vstupní stránka – Pro která klíčová slova máte vstupní stránky a na jaké pozici se umisťují? Které důležité “landing pages” naopak chybí a měli byste je doplnit?
- Trendovost – Hledanost výrazů rozdělená po jednotlivých měsících.
- Obchodní potenciál – Jaký mají klíčová slova potenciál přinést zisk. Například podle marže a unikátnosti produktu.
- Konverzní potenciál – Jedná se o obecnější dotaz nebo konkrétní řešení/produkt? V jaké nákupní fázi se uživatel nachází?
Jak vypadá správná analýza klíčových slov
Obsahuje výše uvedené informace ke každému klíčovému slovu. Pokrývá co nejvíce tematických dotazů a naopak vás nezatěžuje těmi nerelevantními. Nenajdete v ní duplicity a clustery (kožené boty, boty kožené, kozene boty, boty kozene…)
Analýza klíčových slov by měla mít definovaný svůj primární cíl. Tím může být například získání podkladů pro: obsahový marketing, návrh informační architektury, optimalizace stávajícího obsahu, podklady pro PPC kampaně a linkbuilding. Analýzu pak lze přizpůsobit konkrétním potřebám, získat lepší fokus a odfiltrovat nepotřebná data.