Ondřej Meier - SEO specialista a projektový manager

Link building

Link building je proces získávání zpětných odkazů z ostatních webových stránek. Cílem je posílení autority vašeho webu pro lepší umístění ve vyhledávačích a zároveň přivedení cílené návštěvnosti.

Zdaleka však nejde o množství získaných odkazů. Mnohem důležitější je autorita a tematičnost zdrojové stránky. Záleží také na umístění odkazu v rámci cizího webu a zvolený anchor text (viditelný text, pod kterým je odkaz schovaný).

Získávání draze placených odkazů, například umístěním “PR článků” na obsahové weby, dokáže zprocesovat kdekdo. Umění je navrhnout link buildingovou strategii, díky které získáte kvalitní odkazy zdarma nebo jen s minimálními náklady. Najít motivaci provozovatelů webů a nabídnout protihodnotu, kterou nebudou moci odmítnout. Vůbec se nemusí jednat o peníze.

Proč link building potřebujete

Aktivní získávání zpětných odkazů je u konkurenčních oborů nutností. Po vyladění technického SEO a optimalizaci obsahu přichází na řadu propagace.

Musíte o svých produktech a službách dát vědět. Lidem i vyhledávačům.

Co vám link building přinese

Kvalitní a dlouhodobý link building vám nejen zvýší organickou návštěvnost a zlepší pozice na Google a Seznamu. Výrazně stoupne povědomí o vaší značce (brandbuilding) což pozitivně ovlivní váš byznys v online i offline světě.

Smyslem link buildingu je propojit váš projekt s cílovou skupinou a přesvědčit je, že jste ti praví, kdo vyřeší jejich problémy. Ať se jedná o jakýkoliv produkt nebo službu.

Jak probíhá spolupráce

Spolupráci na link buildingu rozdělme do 3 fází:

1. Analýza současné situace

Zjistíte, jak si váš web vede v porovnání s konkurencí a jak náročné bude ji předběhnout. Zda máte zdravý odkazový profil a nebrzdí vás spamové odkazy. Jaké pozice aktuálně máte ve vyhledávačích a jaká návštěvnost díky nim získáváte.

2. Návrh strategie link buildingu

Stanovení konkrétních kroků, které povedou k získání kvalitních zpětných odkazů a zdravého odkazového profilu. Identifikace “low-hanging fruit” – činností, které s minimální námahou a náklady přinesou velký užitek. Tvorba person a analýza jejich pohybu na internetu. Sepsání podrobného plánu CO, KDO, KDY a JAK bude bude v rámci “link buildingového projektu” vykonávat a jakého výsledku chceme společně dosáhnout.

3. Získávání zpětných odkazů

Samotná operativa – proces navazování spolupráce, domlouvání podmínek a publikace zpětných odkazů. Postupné měření přínosů a vyhodnocování účinnosti link buildingu.

Lost Password