Technická SEO analýza
Splňuje váš web všechny technické předpoklady, aby se zalíbil vyhledávačům i lidem? Aby jej mohli dobře procházet a indexovat? Kde máte slabé stránky a jak nastavit optimální řešení?
Technické SEO má své zákony, které byste měli dodržovat, chcete-li potenciál organické návštěvnosti využít na maximum. Někdy i malé technické chyby způsobují velké problémy. Problémy, které přináší ušlé zisky a brzdí celý váš byznys.
Dobrou zprávou je, že technickou SEO analýzu nemusíte provádět kontinuálně. Při každém větším zásahu do zdrojového kódu byste ale měli nechat svého SEO konzultanta web zkontrolovat.
Především u redesignu je vysoké riziko, že zbytečně potopíte fungující projekt. Tady se vyplatí do implementační analýzy investovat vždy.
Programátoři i produktoví manažeři, ať dělají svou práci sebelépe, nedokáži vždy domyslet všechny souvislosti technického řešení webu a světa vyhledávačů. Často neznají aktuální best practices nebo je nepovažují za důležité.
Abyste problémům předešli, měly by být všechny technické úskalí i s řešením specifikovány už během návrhu informační architektury nebo v rámci komplexní projektové specifikace. V praxi má ale tyto podklady připravené jen malá část webových projektů. Jestli jste součástí jednoho z nich je pravý čas to napravit.
Kdy má technická analýza smysl?
- Připravujete redesign webu
- Snížila se celková organická návštěvnost
- Propadly se pozice ve vyhledávačích na důležitá klíčová slova
- Neindexují se důležité stránky nebo celé sekce
- Stránky se načítají pomalu
- Máte vysoký nebo rostoucí bounce rate (okamžité opuštění stránky)
- Jste v minulosti “tlačili” SEO přes zakázané techniky – Black Hat SEO
Nebo zkrátka chcete zvýšit celkovou návštěvnost, zlepšit spokojenost uživatelů, více jich dovést ke konverzi a tím zvýšit zisky. Vždycky se dají najít nedostatky, které zbytečně snižují vaše příjmy.
Jednorázová investice do pár hodin práce SEO speciality se vám rychle vrátí.