O mně
SEO specialista se zaměřením na obsahové weby. Pomáhám zvyšovat návštěvnost a zisky největším českým zpravodajských portálům, firmám poskytující služby, eshopům s budováním obsahových sekcí a dalším projektům, kde je potřeba systematicky budovat organickou návštěvnost.
Řídím SEO předních obsahových a zpravodajských portálů na českém internetu. Projektově řeším návrh a vývoj nových sekcí i celých webů. Provádím technické i obsahové analýzy a dohlížím na správnou implementaci navržených řešení. Včetně zajištění hladkého průběhu redesignu nebo přechodu na nové technické řešení.
Spojuji všechny 3 oblasti potřebné pro dlouhodobý úspěch v SEO. Technickou a obsahovou část spolu s link buildingem.
Jak to všechno začalo?
S online marketingem jsem začínal jako affilák během studia VŠ. Minimální prostředky na outsourcing mě donutily osahat si mnoho způsobů propagace webových projektů.
Od placené propagace na Facebooku, správy emailingu, PPC v AdWords a Sklik až k SEO. Zároveň jsem musel být soběstačný v tvorbě a správě nových webů. Od kódování menších statických stránek a microsite jsem rychle upustil a přesedlal na WordPress.
Tyto zkušenosti jsem později zužitkoval při 8 měsíčním vedení online marketingu potravinářské společnosti.
Pozice “online děvčete pro všechno” mi ale po čase přestává vyhovovat a cítím silnou touho se specializovat. Zároveň můj “vedlejší” příjem z affiliate a AdSence začíná převyšovat odměnu za full-time.
Není na co čekat. Jdu sám na sebe.
S affilem na 6 cifer a zase zpět
Jako “one man show” affilák jsem zažil měsíce, kdy mé příjmy přesahovaly onu magickou hranici 100 000 Kč. Spolu s tím jsem ale prožíval i obrovskou “pracovní samotu”. Dlouhé stereotypní dny proseděné nad projekty, které jsem neměl s kým sdílet, vyvolávaly silnou touhu po pracovním kolektivu.
Eskalovalo to měsíce. Nevyhnutelně se muselo něco změnit.
Na pokraji pracovního vyhoření přišel zlom.
Přišel jsem o výrazný zdroj příjmů (ne, na vině nebyly zvířátka z Google ZOO, s těma jsme kámoš) a už jsem neměl chuť roztáčet od začátku všechno sám.
Do korporátu nikdy... nebo?
Protože u všech mých projektů proudila drtivá většina návštěvnosti z organiku a poslední rok jsem působil primárně jako SEO specialista pro jednoho klienta – sebe – měl jsem v zaměření jasno.
Mladá fronta a.s. (né ta Babišova) v té době hledala “šikovného linkbuildera a SEO mága v jednom”. Přijal jsem výzvu a velmi rychle jsme se domluvili.
Super tým, super nadřízení a absence openspace. Rychle jsem změnil svůj zarytý názor na práci v korporaci.
Jednou nohou na volnou nohu
Přibývající poptávky mě časem dovedly do kontraktorské pozice. Většinu pracovního času věnuji jednomu klientovi a zároveň mám prostor pomáhat i dalším projektům z pozice SEO specialisty na volné noze.
Po téměř čtyřech letech jsem z Mladé fronty přesedlal do firmy Internet Info, která shodou okolností projekty Mladé fronty později odkoupila. Aktuálně zde rozvíjíme portfolio webů s miliony uživatelů měsíčně a pořád rosteme.
Zároveň stále pomáhám větším i menším klientům zlepšovat jejich online projekty z pozice externího SEO konzultanta.